Op 1 oktober 2018 zijn tijdens de ledenraadsavond van Rabobank Zuid-Holland Midden vertegenwoordigers van verschillende organisaties om beurten op het podium geweest om hun initiatief te pitchen. Initiatieven die aansluiten bij de drie thema’s waar de ledenraad de komende jaren extra de schouders onder wil zetten. Eén daarvan is duurzaamheid, in het bijzonder: circulair ondernemen en duurzaam wonen. Op basis van de gekozen thema’s heeft de ledenraad de regionale markt gescand op relevante initiatieven. Een selectie daaruit is die avond uitgenodigd om hun initiatief te pitchen. Een initiatief met een goed verhaal kan op steun rekenen. Stichting Energieke Regio is één van de winnaars van de avond!
Het was echt spannend’, blikt Krijn Ratsma, voorzitter van Stichting Energieke Regio, terug. ‘En heel bijzonder om voor een ledenraad te pitchen. Normaliter gaan wij eerst in gesprek met de directie van een Rabobank, maar nu beslissen de leden of ze met jouw initiatief verder willen.’
Marketeer & communitymanager Sander Vroom krijgt regelmatig verzoeken van partijen die samen met onze bank iets voor ondernemers willen betekenen. ‘Als Rabobank staan we dicht bij de ondernemers en weten we vooraf vrij goed wat wel en niet gaat werken. Bij Energieke Regio wisten we meteen: dit spreekt ondernemers aan. Weinig belemmeringen, veel praktische oplossingen en de overtuiging dat je samen meer bereikt dan alleen. Het hele plaatje klopt.’ Een initiatief dat niet blijft hangen bij een mooi verhaal, vindt ook directeur Bedrijven Fabian van der Horst. ‘Energieke Regio is een geweldige manier om de theorie naar praktijk te brengen. Een soort plug & play: de ondernemer steekt zelf de stekker er in, haalt zijn bedrijf door de scan en krijgt bruikbare adviezen waar hij meteen mee aan de gang kan. Je wordt vanzelf ambassadeur van Energieke Regio. Het is wel besmettelijk, dit virus!’
Via de volgende link kunt u het volledige artikel lezen uit Dichterbij.